Made in the Costa Blanca
Is het logo voor een ganse campagne opgezet door de provincie Alicante om hun streekproducten te promoten .
Bedoeling is om de producten specifiek van de Costa Blanca in de kijker te zetten.
Ze willen daarmee in deze zonnige provincie nog meer aandacht geven aan de toeristische trekpleisters en bezetting.
Made in the Costa Blanca
Dit logo wordt dan ook ruim bekeken. Ook al in de luchthaven van El Altet in Alicante is er een pop up winkel opgezet rond die producten.
Het zijn natuurlijk alle producten die gemaakt zijn aan de Costa Blanca.
We kunnen hiervan een aantal voorbeelden geven.
Dit kan de chocolade zijn van Valor die gemaakt wordt in Valencia provincie.
Deze overheerlijke chocolade heeft naam en faam over gans Spanje.
De chocolade fabriek kan je bezoeken in Villajoyosa.
Het is gelegen tussen Alicante en Benidorm.
Maar ook de lederen schoenen van Elche. Elche is niet enkel de stad van de palmbomen. Maar is ook de stad van de schoenen. Meer dan 50 % van de Spaanse schoenen worden gemaakt in Elche.
Terwijl Ibi de belangrijkste stad in Alicante en zelfs gans Spanje voor het vervaardigen van speelgoed .
Dan is er ook nog ” Pilar de la Horada“.Gekend voor zijn bloementeelt.
De streek is ook gekend voor zijn gedroogde vis. Pescado Ahumado.
Meestal is dit gemaakt van tonijn. De beste en de grootste filet komen van de rode tonijn. De vis wordt hier zo lekker gedroogd, omdat de streek qua klimaat super gunstig is. Er is zon, er is veel wind. De vis moet immers door en door droog zijn. Zo niet kan ze niet bewaard worden.
Verder zijn de amandelen van de Alicante streek echt delicatessen.
Ze zijn heel lekker zo gewoon uit het vuistje. Maar worden ook verwerkt in de nougat en de turron.
En is de lente, eind februari begin maart, zijn de roze bloesems echt een waar prachtig spektakel.
Ook dit jaar kan je die zachte kleuren pracht bewonderen.
De natuur hoeft gelukkig geen rekening te houden met het stilstaan van de mensenwereld.
Ook diensten vallen onder de noemer Made in the Costa Blanca
Maar “Made in Costa Blanca” kan ook bijvoorbeeld specifieke boottochten zijn in Torrevieja.
In Torrevieja kan je sedert dit jaar mee gaan met de vissers.
Zo ervaar als toerist het echte “zee “leven . En het is ook een hart onder de riem van de plaatselijke vissers.
Promotie
Verder zal het provinciaal bestuur van Alicante dit promoten via het internet . De verantwoordelijken voor de de promotie hebben tot nu toe reeds een 15 tal filmpjes gemaakt om de producten en de diensten in de kijker te zetten. Ze gaan inzetten op Facebook en Instagram.
Maar het ook dus niet enkel over producten gaan maar ook over diensten en festivals of iconische feesten. Of zoals de Spanjaarden het zelf zo leuk zeggen ” fiestas”.
Bedoeling van “Made at the Costa Blanca” is ook om de kwaliteit te verbeten van de toeristische dienstverlening aan de vele toeristen .
Maar ook het aanbod te verhogen zodat er nog meer keuze.
Voor iedereen wat wils dus .